۱۹ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

*همدیگر را پیر نکنیم*

همدیگر را پیر نکنیم
باور کنید تک تک آدمها زخمی اند.
هرکس‌ درد خودش را دارد،دغدغه‌ و مشغله‌ خودش را دارد.
باور کنید ذهنها خسته اند،قلبها زخمی اند،زبانها بسته اند.
برای دیگران آرزو کنیم  بهترینها را، راحتی را.

یاری کنیم همدیگر را تا زندگی برایمان لذتبخش شود.
آدمها آرام آرام پیر نمیشوند.
آدمها در یک لحظه با یک تلفن،با یک جمله،یک نگاه،یک اتفاق،یک نیامدن،یک دیر رسیدن،یک باید برویم و با یک تمام کنیم پیرمی شوند.

آدمها را لحظه ها پیر نمیکنند.
آدم را آدم ها پیر میکنند.

سعی کنیم هوای دل همدیگر را بیشتر داشته باشیم.

*همدیگر را پیر نکنیم*

Image result for ‫پیری‬‎
۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزند سیستان

خودشان می کشند و خودشان محکوم می کنند

به گزارش وبلاگ سیستانی به نقل از وبلاگ همه با هم نوشت، چقدر میتواند ظالمانه باشد وقتی میبینی پرورش دهنده تروریست ها درست در مقر کشوری هست که سازمان حقوق بشر در آن کشور است سازمان ملل در آن کشور است ، چقدر ضالمانه است که خودشان میکشند خودشان محکوم میکنند.چقدر ظالمانه است کشورهای های که دائما دم از حقوق بشر و جلوگیری از جنگ حرف میزنند خودشان اصلا چیزی به اسم بشر نمی فهمند چی است .چقدر ظالمانه هست وقتی می بینیم دین مبین اسلام در حال گسترش است و  هزاران نفر به این دین حق جذب میشوند ولی کسانی هستند که چششان نمیکشد که ببینند مسلمانی و دین اسلام در حال رشد است و کاری میکنند که مسلمانان را تروریست بخوانند .از همه ای این ها ناراحت کننده تر این است که یک کشوری (عربستان)که خودش باید پیام رسان اسلام باشد پیام رسان و گسترش وهابیت است .

چقدر ناراحت کننده است وقتی میبینی برادران و خواهران دینی ات را شهید میکنند ولی کاری از دستمان برنمیاید چقدر ناراحت کننده هست که می بینی کشور های که باید الان دست به دست هم دهند تا اسلام را گسترش دهند تا مسلمانان جهان را از ظلم نجات بدهند تا آرامش را به کشور های اسلامی برگردانند  درست در همین زمان حساس خودشان را میفروشند به دشمن خودشان را در اختیار دشمن قرار میدهند .بخاطر آرامش خودشان چششان را از همه چیز می پوشانند .

چقدر ناراحت کننده و ظالمانه هست که برادران و خواهران دینی ما در یمن و سوریه و عراق و بحرین و نیجریه و ...زیر رگبار گلوله ها و زیر خمپاره ها جان میدهند و خیلی ها در کاخ های خودشان در ترکیه و دبی و قطر و ...  به فکر عیش و نوش های خودشان هستند .

چقدر ناراحت کننده هست وقتی میبینی یکی از حامیان تروریست وحشی داعش کشوری هست که خودش را اسلامی نامیده (عربستان سعودی) ،چقدر ناراحت کننده هست که رژیم کودک کش و بی غیرت سعودی خودش را خادم الحرمین مینامد در حالی که خائن الحرمین هستند .

چقدر ناراحت کننده هست میبینی دلار های نفتی یک کشوری که خودش را اسلامی نامیده صدای مسئولان خائن و سست اراده  حقوق بشر و سازمان ملل را خفه میکند .

چقدر ناراحت کننده هست میبینی در یک کشوری که خودش را  اسلامی نامیده است شیعیان در ظلم های زیادی قرار دارند شیعیان را منزوی نگه داشته اند .

خدارا صد هزار مرتبه شکر که مرا در کشوری آفریده که همه مردمانش غیرت دارند همه مردمانش تا میفهمند کسی به کمک نیاز دارد دواطلبانه به کمک می شتابند،چند روز پیش بود که در اخبار شنیدم که معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که خیلی از جوانان در اعزام به عنوان مدافع حرم  ثبت نام کرده اند که کاملا ظرفیت ها پر شده است و فعلا جای خالی نداریم و خیلی ها در لیست نوبت هستند.خدایا شکرت که هنوز کشوری به اسم ایران است که از اسلام و مسلمانان جهان حفاظت کند خدایا شکرت .

ای کاش بسیاری از همین کشور های که خودشان را یک کشور اسلامی می نامند ای کاش اسلامی عمل میکردند ای کاش مثل ایران بودند .رژیم خائن و بهایی و ظالم آل سعود ، آل خلیفه و...اگر غیرت داشتند اگر زورشان میرسید مردم فلسطین را از ظلم های اسرائیلی ها نجات میدادند بجای اینکه یمن را بمباران کند بجای اینکه کودکان مظلوم را بکشند .بجای اینکه مردم خودشان را سرکوب کنند.

و حرف آخر

یا صاحب الزمان (عج) چه بر قلب نازنین شما میگذره وقتی میبینی شیعیان را گلوله باران میکند وقتی میبینی بچه شیعه ها زیر خمپاره ها و موشک ها جانشان را از دست میدهند چه بر قلب نازنین شما میگذره وقتی میبینی حتی در بیمارستان ها هم به مسلمانان رحم نمیکنند و بیمارستان را با خمپاره هدف قرار میدهند.

یا صاحب الزمان (عج) یا امام زمان (عج) چه بر قلب نازنین شما میگذرد ......

خدایا ظهور امام زمان (عج) را نزدیکتر بفرما .....آمین

۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۳:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزند سیستان

روز عصای سفید گرامی باد

وبلاگ سیستانی" 24مهرماه روز جهانی نابینایان، روز عصای سفید را گرامی میدارد و به نابینایان ایران اسلامی تبریک عرض می نماید.



http://uupload.ir/files/rln3_22.jpg

۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۳:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزند سیستان

امنیت در فضای مجازی

به گزارش سیستانی به نقل از وبلاگ همه با هم" امروزه به دلیل اینکه تکنولوژی، تجارت الکترونیک و بسیاری از خدمات و امکاناتی که در دنیای مجازی پیشرفت زیادی کرده است امنیت آن بسیار اهمیت دارد. علاوه بر آن ارتباط با دیگران، نشر عقاید، فروشگاهها، خبرگزاری ها و آموزش های الکترونیک همه و همه با اینترنت انجام می گیرد که در این میان سارقان و کلاهبرداران سایبری تلاش می کنند از اطلاعات شخصی مردم سوء استفاده کنند و بخاطر همین کاربران باید با نکاتی که ایمنی در فضای مجازی را بالا می برد، آشنا شوند.

برای امنیت در فضای مجازی:

۱.بر روی گوشی یا کامپیوتری که با آن وارد فضای مجازی می شوید آنتی ویروس فوق العاده قوی بریزید و این آنتی ویروس باید هر سری که آپدیت آن می آید بروز رسانی کنید.

2. اگر می خواهید در وب سایت ها رمزتان را تغییر دهید حداقل ده کاراکتر باشد و از حروف کوچک و بزرگ و اعداد به صورت ترکیبی استفاده کنید.

۳. اگر از کارت بانکی برای خرید استفاده می کنید دو هفته یک بار رمزتان را عوض کنید و هر روز صوت حسابتان را کنترل کنید.

4. اگر فرزندتان در منزل از اینترنت استفاده می کند به راحتی با نرم افزار کنترل والدین می توانید او را کنترل کنید.

۵. بروی گوشیتان رمز بگذارید و طوری تنظیم کنید که وقتی با آن کار ندارید به طور خودکار قفل شود.

6. مراقب ایمیل های فیشینگ باشید و هر ایمیلی را باز نکنید، زیرا اطلاعات و هویت شما به سادگی سرقت می شود.

7. در شبکه های اجتماعی حسابتان را محدود و به گونه ای تنظیم کنید که شخصی غیر از شما وارد حساب کاربریتان نشود

8.اگر با وبسایت های جعلی، سایت هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی، کلاهبرداری های اینترنتی و جعل عنوان روبه رو شدید از طریق آدرس Cyberpolice.ir به پلیس فتا اطلاع دهید.

امنیت در فضای مجازی

۲۱ مهر ۹۵ ، ۱۴:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزند سیستان

لبیک یا حسین

وبلاگ سیستانی ها"عاشورای حسینی را بر عموم دل باختگان اباعبداله الحسین (ع)تسلیت عرض می نماید.


http://uupload.ir/files/iic3_1.jpg
۲۱ مهر ۹۵ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزند سیستان

شرح واقعه تاسوعا


به یکتایی قسم یکتا است عباس امیر کشور دلها است عباس
اگر چه زاده ام البنین است و لیکن مادرش زهرا است عباس

 


تاسوعا، روز نهم ماه محرم است. و از ریشه تسع به معنای نه و نهم،و تنها بر نهمین روز محرم اطلاق شده است. آخرین روزی است که حسین بن علی سومین امام شیعیان و یارانش شبانگاه آن را درک کرده‌اند و این روز به شب عاشورا پیوند خورده‌است. این روز در نزد شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است. شیعیان این روز را منتسب به عباس بن علی  می‌دانند، و این روز را مانند روز عاشورا گرامی داشته و در آن به سوگواری می‌پردازند.

تاسوعای محرم سال ۶۱ قمری، حرکات سپاه عمر سعد در صحرای کربلا افزایش یافت و تصمیم جنگ داشتند. حسین بوسیله برادرش عباس یک شب مهلت برای راز و نیاز گرفت. در این روز خیمه‌های یاران حسین محاصره گردید. شمر برای عباس و برادرانش امان‌نامه آورد که وی بر او نهیب زد که: «ما را امان می‌دهید در حالی‌که پسر رسول خدا را امان نباشد؟». حسین بن علی در این روز برای اصحاب خود دو خطبه ایراد کردند یکی در عصر تاسوعا و دیگری در شب عاشورا.



۲۰ مهر ۹۵ ، ۰۷:۴۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزند سیستان

صدقه حق نیازمندان

بسم الله الرحمن الرحیم

🌺🍃لِلْفُقَرَاءِ الَّذِینَ أُحْصِرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ لَا یَسْتَطِیعُونَ ضَرْبًا فِی الْأَرْضِ یَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِیَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُم بِسِیمَاهُمْ لَا یَسْأَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا وَمَا تُنفِقُوا مِنْ خَیْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ

 [ ﺻﺪﻗﺎﺕ ] ﺣﻖ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻧﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ [ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺟﻨﮓ ﻳﺎ ﻃﻠﺐ ﺩﺍﻧﺶ ﻳﺎ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﻳﺎ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺩﻳﮕﺮ ] ﺩﺭ ﻣﻀﻴﻘﻪ ﻭ ﺗﻨﮕﻨﺎ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ [ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩﻥ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺯﻧﺪﮔﻰ ] ﻧﻤﻰ  ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺳﻔﺮ ﻛﻨﻨﺪ ؛ ﻓﺮﺩ ﻧﺎﺁﮔﺎﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﭘﺎﺭﺳﺎﻳﻰ ﻭﻋﻔﺘﻰ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺗﻮﺍﻧﮕﺮ ﻭ ﺑﻰ ﻧﻴﺎﺯ ﻣﻰ  ﭘﻨﺪﺍﺭﺩ . [ ﺗﻮ ﺍﻯ ﺭﺳﻮﻝ ﻣﻦ ! ] ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻴﻤﺎﻳﺸﺎﻥ ﻣﻰ  ﺷﻨﺎﺳﻰ . [ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﭼﻴﺰﻯ ﻧﻤﻰ  ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ . ﻭ ﺷﻤﺎ ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﻣﺎﻝ [ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﻭ ﺑﻰ ﻋﻴﺐ ] ﺍﻧﻔﺎق کنید ، ﻳﻘﻴﻨﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ .(273)

سوره مبارکه بقره


پیامهای این آیه شریفه:

1- ﻓﻘﺮﺍ، ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﺍﻏﻨﻴﺎ ﺣﻘّﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﻟﻠﻔﻘﺮﺍء

2- ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻣﺠﺎﻫﺪﺍﻥ ﻭﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻓﻌﺎﻟﻴّﺖ ﻫﺎﻯ ﺳﻴﺎﺳﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﻃﺎﻏﻮﺕ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﻯ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻫﺎ ﻭﺗﺒﻌﻴﺪﮔﺎﻩ ﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭﻣﻬﺎﺟﺮﺍﻥ ﺑﻰ ﭘﻨﺎﻩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺩﭼﺎﺭ ﻓﻘﺮ ﺷﺪﻩ ﻭﻓﺮﺻﺖ ﺗﻠﺎﺵ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺗﻮﺟّﻪ ﻟﺎﺯم ﺻﻮﺭﺕ ﮔﻴﺮﺩ. ﺍُﺣﺼﺮﻭﺍ ﻓﻰ ﺳﺒﻴﻞ ﺍﻟﻠّﻪ ﻟﺎﻳﺴﺘﻄﻴﻌﻮﻥ ﺿﺮﺑﺎً...

3- ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﺴﺎﻓﺮﺕ ﻭ ﻣﻬﺎﺟﺮﺕ ﺑﻪ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﻯ ﺩﻳﮕﺮ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ، ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﺮﺩم ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻟﺎﻳﺴﺘﻄﻴﻌﻮﻥ ﺿﺮﺑﺎً ﻓﻰ ﺍﻟﺎﺭﺽ

4- ﻓﻘﻴﺮﺍﻥ ﻋﻔﻴﻒ، ﭘﺎﻛﺪﺍﻣﻦ ﻭﺁﺑﺮﻭﺩﺍﺭ، ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻳﺤﺴﺒﻬﻢ ﺍﻟﺠﺎﻫﻞ ﺍﻏﻨﻴﺎء

5- ﻓﻘﺮﺍﻯ ﮔﻤﻨﺎم ﻭ ﻣﺤﺘﺮم، ﺩﺭ ﺍﻭﻟﻮﻳّﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺗﻌﺮﻓﻬﻢ ﺑﺴﻴﻤﺎﻫﻢ

6- ﺣﺘّﻰ ﺍﮔﺮ ﺿﺮﻭﺭﺗﻰ ﭘﻴﺶ ﺁﻣﺪ، ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺳﺆﺍﻝِ ﺑﺎ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﻟﺎﻳﺴﺌﻠﻮﻥ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺍﻟﺤﺎﻓﺎً ﺗﻜﺪّﻯ ﮔﺮﻯ، ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﺍﺳﺖ.

7- ﺷﺮﻁ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﮔﺮﻭﻫﻰ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺗﻤﺎم ﻫﺴﺘﻰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻓﺪﺍ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﻧﺪ، ﻭﻟﻰ ﮔﺮﻭﻩ ﺩﻳﮕﺮ ﺣﺘّﻰ ﺍﺯ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻨﮓ ﻧﻈﺮﻯ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ( ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﻯ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺗﻤﺎم ﻛﺮﺩم، ﻫﻨﻮﺯ ﻗﻠﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﻧﮕﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩم ﻛﻪ ﺷﺨﺼﻰ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪ ﻭﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﺍﻯ ﺑﺪﺳﺘﻢ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺳﻴﻤﺎﻯ ﻓﺮﺯﺍﻧﮕﺎﻥ ﻣﻄﻠﺒﻰ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ. ﺩﻳﺪم ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﺍﺳﺖ، ﻟﺬﺍ ﺁﻧﺮﺍ ﺩﺭ ﭘﺎﻭﺭﻗﻰ ﺁﻭﺭﺩم.💥ﺁﻳﺔ ﺍﻟﻠّﻪ ﻣﻴﺮﺯﺍ ﻋﻠﻰ ﺁﻗﺎ ﻗﺎﺿﻰ ﻗﺪﺱ ﺳﺮﻩ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻋﺮﻓﺎﻥ ﻋﻠﺎﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻰ ﻗﺪﺱ ﺳﺮﻩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﺠﻒ ﺍﺷﺮﻑ ﺩﻳﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺳﺒﺰﻯ ﻓﺮﻭﺷﻰ ﻛﺎﻫﻮﻫﺎﻯ ﭘﻠﺎﺳﻴﺪﻩ ﻭﻧﺎﻣﺮﻏﻮﺏ ﺭﺍ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﻯ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ، ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺮﺳﻴﺪﻧﺪ: ﭼﺮﺍ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻛﻨﻰ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻳﻦ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺩﺍﺭ ﺷﺨﺺ ﻓﻘﻴﺮﻯ ﺍﺳﺖ، ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻛﻤﻚ ﻛﻨﻢ، ﻟﻜﻦ ﻣﻴﻞ ﺩﺍﺭم ﻛﻪ ﻫﻢ ﺁﺑﺮﻭﻳﺶ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭﻫﻢ ﺑﻪ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﺎﻝ ﺑﻠﺎ ﻋﻮﺽ ﻋﺎﺩﺕ ﻧﻜﻨﺪ! ﻟﺬﺍ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﻫﻮﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺧﺮم ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻮﺍﻳﻰ ﺑﺮﺳﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﻦ ﻓﺮﻕ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﻛﺎﻫﻮﻯ ﺗﺎﺯﻩ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻢ، ﻳﺎ ﻛﻬﻨﻪ.) ﻟﻠﻔﻘﺮﺍء ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺍُﺣﺼﺮﻭﺍ

تفسیر نور/ج۱/ص۴۳۱و۴۳۲  



Image result for ‫صدقه‬‎



۱۹ مهر ۹۵ ، ۰۹:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزند سیستان

قیام امام حسین(ع) در کلام امام خمینی(ره)

به گزارش وبلاگ سیستانی ها به نقل از وبلاگ همه باهم « تکلیف ما در آستانه شهر محرم الحرام چیست؟ تکلیف علمای اعلام و خطبای معظّم در این شهر چیست؟ در این شهر محرم، تکلیف سایر قشرهای ملت چی هست؟»
نتیجه تصویری برای محرم خمینی

 آموزه قیام حسینی در کلام امام (ره)
این بند تاکیدی از حضرت امام خمینی (س) برای درس آموزی از مکتب حضرت امام حسین(ع) است.

حضرت امام خمینی می فرمایند: سید الشهدا و اصحاب او و اهل بیت او آموختند تکلیف را: فداکاری در میدان، تبلیغ در خارج میدان. همان مقداری که فداکاری حضرت ارزش پیش خدای تبارک و تعالی دارد و در پیشبرد نهضت حسین- سلام اللَّه علیه- کمک کرده است، خطبه‏ های حضرت سجاد و حضرت زینب هم به همان مقدار یا قریب آن مقدار تأثیر داشته است.

آنها به ما فهماندند که در مقابل جائر، در مقابل حکومت جور، نباید زنها بترسند و نباید مردها بترسند.

در مقابل یزید، حضرت زینب- سلام اللَّه علیها- ایستاد و آن را همچو تحقیر کرد که بنی امیه در عمرشان همچو تحقیری نشنیده بودند، و صحبتهایی که در بین راه و در کوفه و در شام و اینها کردند و منبری که حضرت سجاد- سلام اللَّه علیه- رفت و واضح کرد به اینکه قضیه، قضیه مقابله غیر حق با حق نیست؛ یعنی، ما را بد معرفی کرده‏ اند؛ سید الشهدا را می‏ خواستند معرفی کنند که یک آدمی است که در مقابل حکومت وقت، خلیفه رسول اللَّه ایستاده است. حضرت سجاد این مطلب را در حضور جمع فاش کرد و حضرت زینب هم.» (صحیفه امام، ج‏١٧، ص:٥٣و ٥٤)

۱۸ مهر ۹۵ ، ۱۰:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزند سیستان

نذرهای خوب...

نذرهای خوب...

۱. می‌توانید برای مدت معین مثلاً چهل روز برای گنجشک‌ها غذا بریزید.

۲. می‌توانید مانده غذایتان را برای گربه‌ها بگذارید. اینطوری هم شکم این حیوانات زبان بسته را سیر می‌کنید و هم رفتگر بابت پاره شدن پاکت زباله اذیت نمی‌شود.

۳. می‌توانید تا چهل روز گفتار نیک داشته باشید. خود به خود کردار نیک هم می‌آید.

۴. می‌توانید تا مدت مشخص دروغ نگویید و در جواب سوالاتی که نمی‌دانید، سکوت کنید، لبخند بزنید یا بگویید نمی‌دانم.

۵. می‌توانید چند هسته میوه در باغچه خانه یا خیابان بکارید و تا سبز شدن آن، از او نگهداری کنید.

۶. می‌توانید موضوع خاصی را به دیگران آموزش دهید، کسب درآمد، صنایع دستی، رموز موفقیت یا چیزی که زندگی آنها را بهبود ببخشد.

۷. می‌توانید کتابی مفید را ترجمه کنید و به رایگان در اینترنت از طریق سایتها یا گروهای مرتبط نشر دهید.

۸. می‌توانید یک سال خرج تحصیل یک کودک را به عهده بگیرید.

۹. می‌توانید نذر کنید هزینه داروی تهیدستی رو بدهید.

۱۰. می‌توانید نذر کنید چند نهال بکارید.

۱۱. می‌توانید نذر کنید یک ماه بدون عجله رانندگی کنید و هنگام رانندگی ناسزا نگویید.

۱۲. می‌توانید به بقالی یا سوپرمارکت محله برید و بدهی‌های افراد ناتوان را پرداخت کنید.

۱۵. می‌توانی هر جا چراغ روشن اضافه دیدید آن را خاموش‌کنید.

۱۶. می‌توانید هنگام خریدهای کوچک از دریافت نایلون از خواربارفروشی‌ها خودداری کنید.

 ۱۷. می‌توانید چند گاهی از فرستادن شایعات و خرافات در محیط‌های مجازی خودداری کنید.

۱۸. می‌توانید بخشی از زمان خود را به‌جای گشت زنی در دنیای مجازی صرف کودکان خود کنید.

۱۹. می‌توانید کتاب‌های بلااستفاده در خانه را به کتابخانه محل کار یا خانه هدیه دهید.



۱۵ مهر ۹۵ ، ۱۲:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزند سیستان

السلام علیک یا اباعبدالله

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ،عکس نوشته ای از بیانات رهبری در مورد امام حسین وعاشورا در وبلاگ سیستانی ها منتشر شد.

http://uupload.ir/files/lep2_252522.jpg
۱۴ مهر ۹۵ ، ۰۹:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزند سیستان