به گزارش ویلاگ سیستان" از دهم ذی القعده به عنوان عید قربان یکی از اعیاد بزرگ در بین مسلمانان جهان یاد می شود که در آن افراد با قربانی کردن گاو، گوسفند، شتر یا بز به قربانی کردن نفس خود می پردازند.

با توجه به اهمیت این عید بزرگ، این روز از جایگاه والایی در اسلام برخوردار است به طوری که این روز دارای نماز مخصوص، اعمال ویژه و آداب و رسوم خاص خود می باشد.

هرساله با فرا رسیدن عید قربان شور و شوق فراوانی در میان مردم مشاهده می شود به طوری که علاوه بر دید و بازدید، بازارهای خرید لباس و ملزومات نیز از رونق خاصی برخوردار است به طوری که معمولا در این روز، لباس نو پپشیده و به استقبال آن می روند.

از عید قربان به نام عیدالاضحی نیز یاد شده که در آن حاجیان پس از به پایان اعمال حج، حیوانی را ذبح و پس از قربانی آنچه بر آنان در حال احرام، حرام شده بود از قبیل  نگاه کردن در آینه، گرفتن ناخن و شانه زدن مو حلال می‌شود بنابراین عید قربان روزی است که در آن پس از اعمال حج، به عنوان جایزه الهی و اتمام احرام پیش می‌آید را عید می‌دانند.

البته عید قربان تنها مختص به مسلمانان نیست چرا که در دوران قبل از اسلام نیز انسان ها برای رضای خدایان خود به قربانی می پرداختند.

مسلمانان پس از پوشیدن لباس نو و پاکیزه و ادای نماز عید قربان به قربانی و ذبح دام پرداخته و پس از آن به تقسیم گوشت آن در بین نیازمندان پرداخته و با حضور در خانه ی اقوام صله ی رحم را به جای می آورند.

Image result for ‫عکس عید قربان‬‎